Binbirdirek Mah. Klod Farer Cad, Güven Apartmanı No:2/302 Fatih/İstanbul, Turkey

پشتیبانی 24 ساعته

پشتیبانی 24 ساعته

امروز 6 مرداد 1403

غذاهای خیابانی استانبول

غذای خیابانی استانبول

غذاهای خیابانی استانبول

سفری در میان پیشنهادات خوشمزه شهر استانبول، کلان شهر پر جنب و جوشی که دو قاره را در بر می گیرد، به خاطر تاریخ غنی، معماری خیره کننده و صحنه های متنوع آشپزی خود مشهور است. از جمله محبوب‌ترین گزینه‌های غذایی شهر، غذاهای خیابانی آن است که در هر گوشه‌ای یافت می‌شود و طعم و مزه‌ای از ترکیب منحصربه‌فرد فرهنگ و طعم شهر را ارائه می‌کند.

در این مقاله شما را به سفری آشپزی در بهترین غذاهای خیابانی استانبول، از کباب خوش طعم گرفته تا باقلوای شیرین می بریم. اگر از راهنمای تور خصوصی استانبول ما استفاده می کنید، معمولاً در مغازه های معروف باقلوا فروشی استراحت می کنیم.

کباب ترکی

غذای خیابانی استانبول

یکی از نمادین ترین غذاها در صحنه غذاهای خیابانی استانبول، دونر کباب است. این ساندویچ های خوشمزه از لایه هایی از گوشت ترشی تشکیل شده است که به آرامی روی یک تف عمودی تفت داده شده و سپس در صورت نیاز برش داده می شود. دونر کباب معمولاً در یک نان پیتای گرم با انواع مواد از جمله کاهو، گوجه فرنگی، پیاز و مقداری سس ماست سرو می شود.

یکی دیگر از گزینه های محبوب کباب کباب آدانا است که نام آن از شهر آدانا در جنوب ترکیه گرفته شده است. این کباب تند را با گوشت چرخ کرده گوسفند یا گوساله درست می کنند و با فلفل و ادویه مخلوط می کنند و سپس روی سیخ کباب می کنند. این غذا اغلب همراه با سبزیجات کبابی و برنج سرو می شود. ما معمولا به مهمانانی که به راهنمای تور خصوصی استانبول یا تور اماکن تاریخی استانبول ما می پیوندند، کباب پیشنهاد می کنیم.

دونر کباب

دونر کباب

دونر کباب یک غذای محبوب ترکی است که به محبوبیت جهانی تبدیل شده است. از لایه‌هایی از گوشت ترشی شده (معمولا گوشت بره، مرغ یا گاو) تهیه می‌شود که روی یک تف عمودی چیده می‌شوند و در حین پخت به آرامی می‌چرخند. سپس گوشت به صورت نازک از روی تف بریده می شود و به روش های مختلف از جمله به عنوان ساندویچ یا بسته بندی با سبزیجات، سس ها و گاهی اوقات سیب زمینی سرخ شده سرو می شود. دونر کباب به لطف ادویه های مورد استفاده در ماریناد که اغلب شامل زیره سبز، پاپریکا، سیر و پیاز است، طعم متمایزی دارد. این غذای خوشمزه و سیر کننده به یکی از اصلی ترین غذاهای ترکی تبدیل شده است و در بسیاری از کشورهای جهان یافت می شود.

بورک

دونر کباب

بورک نوعی شیرینی است که معمولا در غذاهای خیابانی استانبول یافت می شود. این خمیر را با لایه لایه کردن ورقه های خمیر فیلو با پر کردن پنیر، گوشت یا سبزیجات درست می کنند و سپس آن را تا قهوه ای طلایی می پزند. بورک اغلب به عنوان میان وعده یا صبحانه سرو می شود و در اشکال و اندازه های مختلف از جمله «سیگار» مارپیچی شکل و «سمبوسه» مثلثی شکل یافت می شود. وقتی تورهای استانبول خود را صبح زود شروع می کنیم، به مهمانان خود بورک پیشنهاد می کنیم.

سیمیت

سیمیت

سیمیت یک میان وعده محبوب در استانبول است که تقریباً در هر گوشه خیابان یافت می شود. این نان های حلقه ای شکل با دانه های کنجد پوشانده شده اند و بافت جویدنی و طعم کمی شیرین دارند. آنها اغلب با یک فنجان چای ترکی میل می شوند و می توان آنها را تازه از فر در نانوایی های سراسر شهر یافت.

بالیک اکمک

بالیک اکمک

بالیک اکمک که به «لقمه ماهی» ترجمه می‌شود، یک غذای محبوب خیابانی در استانبول است که برای عاشقان غذاهای دریایی عالی است. این ساندویچ از یک فیله ماهی تازه کبابی، معمولاً ماهی خال مخالی یا باس دریایی تشکیل شده است که روی یک باگت ترد با کاهو، گوجه فرنگی و پیاز سرو می شود. اغلب با فشار لیمو و یک طرف ترشی میل می شود.

باقلوا

باقلوا

هیچ سفری به استانبول بدون امتحان باقلوای معروف این شهر کامل نمی شود. این شیرینی شیرین با لایه بندی ورقه های نازک خمیر فیلو با پر کردن آجیل خرد شده، عسل و شربت شکر درست می شود. باقلوا را می توان در اشکال و اندازه های مختلف یافت، از جمله قطعات الماسی شکل که اغلب با یک فنجان قهوه یا چای ترک سرو می شود.

نتیجه

غذای خیابانی استانبول گواهی بر تاریخ غنی و فرهنگ متنوع این شهر است. از کباب های خوش طعم گرفته تا شیرینی های شیرین، هیچ کمبودی در گزینه های خوشمزه وجود ندارد. بنابراین، دفعه بعد که خود را در استانبول پیدا کردید، حتما به خیابان ها بروید و لذت های آشپزی شهر را کشف کنید. اگر به تور استانبول فود ما بپیوندید، تمام این غذاهای خیابانی را میل خواهید کرد. ما به عنوان آران تور خوشحال خواهیم شد که تور استانبول، تور کاپادوکیا، تور آنتالیا و تور پاموکاله را برگزار کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط